Internetový obchod - Ako okradnúť spotrebiteľa

Autor: Ivana Pajunková | 26.1.2012 o 10:58 | (upravené 13.8.2014 o 11:04) Karma článku: 3,97 | Prečítané:  584x

V mojom živote často počuť vetu : „Čo si neurobím, to nemám.“ Uplatnenie tejto vety sa mi darí, nakoľko som si prešla kadečím. V živote si však nevyberáte do akých situácií sa dostanete a zrazu mám pocit, že na toto som už prikrátka. Po všetkých peripetiách sa však stále viac a viac utvrdzujem, že som naozaj aj na toto „sama“!

Výhodný nákup Minulý rok som sa chcela obdarovať na narodeniny fotoaparátom. Ja som niekedy človek, ktorý neskúma pre a proti a som spontánna. Možno to bola z mojej strany nedočkavosť, alebo som to chcela mať rýchlo za sebou? (neznášam totižto veľmi nakupovanie). Tak som skončila snorením stránok na internete a hľadaním výhodnej kúpi. Predpokladám, že pre veľa ľudí je toto nakupovanie požehnanie. Nakupujem týmto spôsobom veľa a často, neviem si to vynachváliť okrem čierneho prvého augusta. Našla som najvýhodnejšiu cenu na stránke www.fotonakup.sk /tento portál už neexistuje/. Neváhala som a urobila nákup, zaplatila automaticky cenu vopred cez IB. O všetkom mi z danej stránky chodili upozornenia: - nákup zrealizovaný, - čaká sa na platbu, - platba pripísaná na účet, - objednávka odoslaná, - dodanie vášho tovaru 5-10dní, - generovanie trasy vášho tovaru podľa čísla objednávky. Všetko sa zdalo fajn a pôsobilo to na mňa úplne vierohodne. Zlom nastal v čase keď mi po 15 dňoch prišiel mail, že sa ospravedlňujú, ale tovar, ktorý som si objednala sa vypredal, aby som si vybrala na stránke niečo iné. Nastúpila moja intuitívna otázka: „Veď tovar mi bol poslaný, to sa cestou vypredal?“ Moja odpoveď na mail znela, iný tovar nechcem a nakoľko sú takí „korektní“, že ponúkajú tovar, ktorý vlastne nemajú na sklade žiadam zrušiť objednávku. Skoro po mesiaci od nákupu mi bola objednávka zrušená. Vtedy som pochopila, že to nebude také ľahké ako celý nákup a platba. Až v tejto chvíli som si vyhľadala recenzie a pochopila som, že ma čaká beh na dlhé trate ... Ako začal môj beh Nebudem tu citovať zákon o ochrane spotrebiteľa, ale podľa zákona je jednou z povinností predávajúceho vrátiť kupujúcemu peniaze od zrušenia nákupnej zmluvy do 15 dní. Trpezlivo som čakala 30 dní. Potom začali telefonáty a maily. Neustále vyhováranie sa na druhej strane, je to už na odoslanie, tento týždeň pôjdu platby, pošlite nám požiadavku ešte raz, ja sa skontaktujem s ekonomickým a dáme Vám vedieť. Počúvať 2 mesiace takéto „žvásty“ omrzí asi každého. Začala som z inej strany, podala som podnet na prešetrenie firmy TyBobo tech LLC, organizačná zložka podniku, so sídlom Rozvojová 2, 040 11 Košice, IČO 44 635 788 na Slovenskú obchodnú inšpekciu v Košiciach. Po telefonickom rozhovore s kompetentnou pani mi doslova povedala : „Áno viem o akú firmu sa jedná, máme tu veľa podnetov na prešetrenie a keby ste si pozreli našu stránku je tam upozornenie na danú spoločnosť.“ )Ďalšia nepotešujúca správa pre mňa. Začala som pátrať a zistila som, že firma má založených niekoľko portálových stránok na internete cez ktoré ponúka spotrebný tovar a elektroniku. Skôr založené rušia a vytvárajú si nové, menej známe bez zlých recenzií. Firma je registrovaná v Amerike, tu ma iba organizačnú zložku, z hľadiska tejto skutočnosti je všetko dosť komplikované. Ako to pokračuje? Dňa 15.11.2011 bola v televíznych novinách odvysielaná reportáž o oklamanom zákazníkovi danou firmou. Po hľadaní a pátraní na internete som vyhľadala niekoľko stránok, v ktorých je uvedený ako kontakt daná firma. Recenzie sú neskutočne negatívne, neodvážim sa predpokladať počet oklamaných ľudí. Nechcem počítať finančné prostriedky, ktoré ľudom dĺžia a disponujú nimi. Prečo dovolíme, aby nás stále niekto okrádal? Prečo to tento štát akceptuje, načo je nám vláda a zákony, ktoré schvaľujú? Mám pocit, že každý sa správa ako tri opice: NEVIDÍM, NEPOČUJEM, NEPOVIEM! Kde sa mám v tomto štáte na koho obrátiť, kto háji záujmy občana, spotrebiteľa? NIKTO? Načo? Hlavne, že daňovník pracuje a zdiera ho štát? Sme teda naozaj právny štát? Keď dovolí štát danej firme prevádzkovať portály a podnikať, tak aký orgán je kompetentný zastaviť ich nekalé podnikanie, alebo aspoň zastaviť okrádanie? Alebo nič? Veď nejde o ľudské životy, tak sa budeme tváriť, že na Slovensku nie je žiadny problém? Prečo stále nie sú prehodnotené nové zákony ohľadne podnikania cez internet? Vynára sa mi toľko nezodpovedaných otázok ... Momentálne som z celej veci maximálne sklamaná. Mám podnet na Slovenskej obchodnej inšpekcii v Košiciach, podanú žalobu na Okresnom súde v Trnave. Teraz mi asi nepomôže to moje: „Čo si neurobím sama, to nemám“. Apelovala som na daných recenziách svoje hľadanie poškodených ľudí, aby ma kontaktovali a podáme hromadné trestné oznámenie na súd. Pretože toto okrádanie sa nikdy neskončí!!! Budem kontaktovať všetky nápomocné inštitúcie v Slovenskej republike, kontaktovať Ministerstvo spravodlivosti, znova tlačiť na televízie, pátrať, hľadať oklamaných a poškodených spotrebiteľov, neustále tlačiť na dozorné orgány, pracovať na podaní celoslovenskej hromadnej žaloby, zbierať dôkazy a informácie v dúfaní vyriešenia tejto situácie pre spokojnosť okradnutých spotrebiteľov. Jedným slovom budem BOJOVAŤ ! Poučenie Naučila som sa, že nemám chcieť veci hneď a rýchlo, nemám byť naivná a kúpiť v prvom obchode bez preskúmania recenzií firmy, ktorá tovar ponúka. Chcela som iba ušetriť čas a peniaze ....

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

SVET

Taliani hlasujú v referende o ústavnej reforme

Výsledok hlasovania rozhodne o budúcnosti premiéra Renziho.

SVET

Ukradnutú bránu z koncentračného tábora našli v Nórsku

Ukradli ju pred dvoma rokmi z Dachau.


Už ste čítali?